16 листопада 2011 року на базі Глушківської ЗОШ І-ІІІ відбувся науково-практичний семінар вчителів початкових класів навчальних закладів Куп’янського району за темою «Гуманізація та індивідуалізація навчання в початковій школі».
Під час семінару було представлено практичний досвід роботи школи по втіленню моделі інноваційної сільської школи як «Школи самовизначення» в початковій школі через гуманізацію та індивідуалізацію навчально-виховного процесу. Директор школи Канцедал Г.В. окреслила актуальність обраної теми, ознайомила з концептуальними засадами розвитку школи, направлених на втілення принципів гуманізації та індивідуалізації. Основний акцент виступу був направлений на необхідність розуміння педагогами того, що саме школа має бути джерелом поповнення браку гуманізму в багатьох сім'ях та в навколишньому середовищі, нести в собі повагу до особистості дитини, довіру до неї, прийняття її особистісних цілей, запитів та інтересів; створення максимально сприятливих умов для розкриття й розвитку здібностей і обдарувань дитини, для її повноцінного життя на кожному з її вікових етапів, для її самовизначення. Оскільки гуманізація – процес тривалий, цілісний, його ефективність залежить від того, на скільки вдало, правильно, чітко буде спланована робота школи по вирішенню поставленої мети. В першу чергу потрібно мати відповідний учительський колектив, колектив однодумців, ентузіастів, наставників, які вміло могли б вести за собою дітей, навчати і виховувати їх. Заступник директора з навчально-виховної роботи Глушко В.М. представила систему роботи школи по підвищенню професійної майстерності вчителів, ефективність діяльності шкільного методичного об’єднання вчителів початкових класів. Вчителями початкових класів було проведено ряд відкритих заходів. Урок в першому класі на тему «Закріплення букви «пе». Аналітико-синтетичні вправи з вивченими звуками і буквами» провела вчитель Пономаренко Т.М., яка наочно продемонструвала індивідуальний підхід до кожної дитини, особливості міжособистісного спілкування з молодшими школярами. Урок Мараховської І.М. «Охорона природи на Землі» в 4 класі, побудований на засадах партнерства вчителя та учнів та на основі життєвого та практичного досвіду дітей з використанням рольової гри, показав вміння учнів критично мислити, знаходити рішення в нестандартних ситуаціях та необхідність свідомого ставлення до природи, власної участі в посильній природоохоронній діяльності.Для учнів 2 та 3 класу вчителями Росенко Л.В. та Рожновою І.О. була проведена інтелектуальна гра «Запитання на засипку», яка направлена на розвиток інтелектуального та творчого потенціалу, комунікативних здібностей школярів, залучення учнів до вивчення духовної спадщини свого народу, актуалізації пізнавальної діяльності щодо пізнання його історії, традицій та звичаїв, формування почуття патріотизму. під час гри учні продемонстрували свої творчі здібності, командний дух, вміння працювати в колективі. Практичним психологом Кунєвою М.М. були проведені практичні заняття для вчителів початкових класів, які під час роботи в групах знаходили рішення в нестандартних педагогічних ситуаціях на основі принципів гуманістичного та індивідуального підходу. По закінченню семінару учасники висловили думку про його проведення та висловили вдячність організаторам.
|